בקלחת שמים חלב , מים , סוכר , חמאה , קורט מלח ומבשלים על אש נמוכה בינונית עד שהתערובת *רותחת*. מורידים מהאש , מוסיפים בבת אחת את הקמח ומערבבים מהר בעזרת לקקן עד שמתגבש בצק. מחזירים לאש נמוכה, מבשלים עוד דקה ומערבבים כל הזמן בצורת קיפול.
מעבירים את הבצק שנוצר לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים על מהירות בינונית – גבוהה עד שהבצק מתקרר לחלוטין (תרגישו את קערת המיקסר שהיא קרה).
לאחר שהבצק התקרר מוסיפים בהדרגה את הביצים עד שמגיעים למרקם הנכון (קראו הערות!).
מחממים תנור ל-180 מעלות חום עליון תחתון.
מעבירים את הבצק לתוך שקית זילוף עם צנטר עגול קטן , מזלפים עיגולים קטנים במרווחים על מגש עם נייר אפייה, מעל מפזרים בנדיבות סוכר גבישי ואופים 25-35 דקות / עד הזהבה.
מוציאים את הפחזניות, מצננים מעט בחוץ ואוכלים.
*הפחזניות במיטבן ביום ההכנה*
הערות:
– את הביצים יש לטרוף בקערה ולהוסיף בהדרגה. יש מצב שלא תצטרכו את כל הכמות ולכן יש לעצור מידי פעם ולעשות את בדיקת האצבע – לקחת קצת מהבצק ״ולפתוח אותו״ (ראו בסטורי) הוא צריך להמתח ולא להקרע אך שימו לב שהוא לא נוזלי מידי.
– איך יודעים שהפחזניות יצאו כמו שצריך? הן צריכות להיות חלולות מבפנים.
-את הפחזניות שוקט אוכלים ללא מילוי , המתיקות מגיעה מהסוכר גבישי אך במידה ורוצים אפשר למלא בקרם וניל / פטיסייר.
במידה והכנתם את המתכון תעלו לסטורי ותתייגו אותי 🩷






