לחם ללא לישה

IMG_6931

מצרכים |

500 גרם קמח כוסמין 80%
5 גרם שמרים יבשים
5 גרם סוכר (1 כפית)
410 מ״ל מים פושרים
5 גרם מלח (1 כפית)

אופן הכנה |

שמים בקערה גדולה קמח , שמרים , סוכר ומערבבים.
מוסיפים מים ומלח ומערבבים עם כף עד לאיחוד. (במידת ולא מתאחד מספיק תערבבו עם הידיים אך קחו בחשבון שהבצק מאוד דביק).
מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים כשעתיים בטמפ׳ החדר.

לאחר התפחה מעבירים את הבצק למשטח מאוד מקומח (אני כבר בשלב הזה העברתי אותו לנייר אפייה) ומעצבים את הצורה של הלחם. מעבירים את הבצק לנייר אפייה ומתפיחים 30 דקות.

בזמן שהבצק בהתפחה מחממים תנור ל-220 מעלות חום עליון תחתון ומכניסים סיר עם מכסה (ריק) לחימום של 15-20 דקות.
בעזרת סכין חדה חורצים את מרכז הלחם בעדינות (ראו סרטון – שלב זה לא חובה).

מוציאים בזהירות את הסיר הרותח מהתנור, מעבירים לתוכו את הלחם עם הנייר אפייה , מכסים במכסה ואופים 40 דקות. לאחר מכן מסירים בזהירות את המכסה ואופים עוד 10 דקות / עד הזהבה.
לאחר האפייה מומלץ לצנן את הלחם על רשת.

הערות:
ניתן לשדרג את הלחם ולהוסיף אגוזים , זיתים , גרעיני חמניה , גרעיני דלעת וכו׳.

אם הכנתם את המתכון תעלו לסטורי ותתייגו אותי🩷⁩

שתפו את המתכון >>>

תפריט נגישות

פניות עסקיות |

בואו נעבוד ביחד

כל העוגיות (1)

במחיר מיוחד לזמן מוגבל!

קורס קראמבל קוקיז